studenoga 23, 2010

Chandelier!!!

Ne znam da li postoji naziv za ovaj komad namještaja na hrvatskom, pa ću ga jednostavno
 nastaviti tako zvati;-).Zapravo dolazi od franc. riječi chandelle što bi u prijevodu značilo svijeća.
Chandelier je definitivno za mene jedan od omiljenijih komada namještaja koji predstavlja vrhunsku eleganciju i luksuz. Njegova povijest seže još u osamnaesto stoljeće. Budući tada nije bilo struje, koristile su se svijeće umjesto žaruljica, na kojima se jako štedilo, jer su svijeće tada bile skupe i zapravo korištenje svih svijeća na toj svjetiljci bi
koštalo malo bogatstvo;-))...i zato kad se malo bolje pogleda namještaj  tog doba, uglavnom se radi o namještaju koji je nastojao još više reflektirati svjetlost svijeća, a da ne govorim kako su se chandelier-i vrlo često radili u kombinaciji s ogledalima kako bi isto tako pojačali svjetlost svijeća..zanimljivo, jelda?

Prvi chandelier-i su rađeni od prirodnog poludragog kamenja u Francuskoj i Engleskoj. Jedan od najpoznatijih prizvođača francuskih chandelier-a je baccarat koji je osnovan 1764.g. kad je fran. kralj Louis XV dao biskupu Montmorency-u dozvolu da osnuje staklarsku tvrtku u selu Baccarat lociranog u istočnoj Francuskoj.
 Dvorana ogledala, Versailles


Pravi chandelier-i rađeni od tog poludragog kamenja danas (a i onda!) koštaju cijelo bogatstvo, pa tako ako netko ipak želi s takvom jednom stvarčicom oplemeniti svoj dom postoji niz jeftinijih, a jednako lijepih opcija za razmisliti;-))..















Nadam se da vam se slike sviđaju i da ste uživali koliko i ja;-)))! Puse svima!!!!

3 komentara:

  1. Jako lijepo. Lusteri-svjećnjaci stvarno jako oplemenjuju prostor. Ja si želim jedan sa stakalcima.....

    OdgovoriIzbriši
  2. Ja sam, definitivno uzivala:) Prekrasni lusteri, obozavam ih:)
    Pusa

    OdgovoriIzbriši
  3. savršeni su! škicni na moj blog,čeka te nagrada!

    OdgovoriIzbriši